Державне агентство
автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Славомір Новак: «Європейські дороги – це безпека, якість, стандарти. На часі – впровадження нових, сучасних стандартів проектування та будівництва доріг»

Славомір Новак: «Європейські дороги – це безпека, якість, стандарти. На часі – впровадження нових, сучасних стандартів проектування та будівництва доріг»

Славомір Новак взяв участь у спеціальній нараді, присвяченій питанням дорожнього будівництва, під головуванням Прем’єр-Міністра країни.

На нараді було розглянуто питання коригування державних будівельних норм у частині перегляду з урахуванням європейського досвіду основних техніко-економічних показників, які застосовуються під час проектування автомобільних доріг.

Як зазначалося на нараді, ефективне використання коштів, які виділяються на розвиток дорожньої галузі,  визначається не тільки кількістю кілометрів оновлених магістралей, але й їхньою безпекою та дотриманням вимог якості. Саме тому удосконалення нормативної бази, на основі якої формуються проекти дорожнього будівництва, є дуже актуальним питанням, адже якість будівництва та безпека руху мають закладатися саме на етапі проектів.

Учасники наради відзначили, що такий підхід повністю корелюється із презентованою Укравтодором Програмою "500-500-1000" – планом будівництва 500 кільцевих розв'язок, 500 острівців безпеки, 1000 наземних пішохідних переходів на дорогах Україні.

«Ми залучаємо мільярди на модернізацію доріг, але виникає питання про будівельні норми. Нам потрібно змінити будівельні норми – швидко. Потрібні нові проекти та будівельні рішення - задля ефективного використання коштів, - відзначив Прем’єр-Міністр України Володимир Гройсман. - Потрібно дати меседж, як проектувати, якими мають бути правила руху, швидкість тощо».

Славомір Новак, керівник Державного агентства автомобільних доріг України: «Європейські дороги – це безпека, якість, стандарти. Минулого року ми почали реалізацію програми відновлення українських доріг та вдосконалення безпеки дорожнього руху, яка передбачає будівництво кільцевих розв'язок, острівків безпеки із сучасними дорожніми знаками, облаштування наземних біло-червоних пішохідних переходів з освітленням. Цього року втілюємо дві фундаментальні реформи – Дорожній фонд та децентралізацію доріг. На часі – впровадження нових, сучасних стандартів проектування та будівництва доріг. Мені приємно, що Уряд підтримує наші ініціативи, пов’язані із сучасним розвитком дорожніх стандартів».

Керівник Державного агентства автомобільних доріг України зазначав, що   доручив науковцям та фахівцям підпорядкованих Укравтодору установ -  ДП «ДерждорНДІ» та ДП «Укрдіпродор» - розробити спеціальний методичний посібник для проектанта, що узагальнить сучасні будівельні норми, технічні стандарти, методики, рекомендації, альбом типових схем організації дорожнього руху,  які будуть застосовуватися при проектуванні кільцевих розв’язок, острівців безпеки, пішохідних переходів.

«Цей посібник, - зауважив Славомір Новак, - розробляється з урахуванням європейського досвіду».

В.о. директора ДП «ДерждорНДІ» Артем Безуглий: «Будівельні норми, що стосуються автомобільних доріг загального користування, постійно оновлюються з урахуванням впровадження у виробництво сучасних матеріалів, технологій та техніки. Це можливо завдяки підтримці Укравтодору.

Основним документом («дорожньою Біблією») є ДБН В.2.3-4:2015 «Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво», який був затверджений Мінрегіоном в 2015 р. Ці будівельні норми приведені у відповідність з європейськими стандартами. Зокрема, значною мірою знижено розрахункову швидкість для вищих категорій доріг зі 150 км/год до 130 км/год;  значення повздовжнього похилу та кривої у профілі стали рівні або близькі до німецьких стандартів; виписані детальні вимоги щодо побудови велосипедних доріжок; враховані біопереходи та вимоги для забезпечення доступності для маломобільних груп населення тощо».

Розроблені будівельні норми для доріг загального користування дозволяють розпочати впровадження інноваційних технічних рішень в напрямку підвищення безпеки дорожнього руху.